Skördetider och första receptet

Idag blir det recept! Första för den här bloggen. Nu är högsäsongen för skörd här och lagom till min mynta är på väg att blomma så dyker idéen om Myntasocker upp i Facebookflödet. Bra idé så jag tänkte testa.

Vad man har det till? Födelsedagspresenter och julklappar tänkte jag mig i första hand. Annars har jag inte så många idéer förutom att kanske spica till en sockerkaka med eller göra mojitos mitt i vintern.

Jag skördade det allra mesta av myntan och sedan repade jag av bladen, det blev 1,5 liter blad.

Myntasocker - Recept


  • 1 volymdel avrepade myntablad 
  • 1 volymdel socker
Mixa myntabladen till en gegga.
Tillsätt socker och mixa igen.
Bred ut smeten.
Låt torka.
Mixa igen när smeten torkat








Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Drömmen om den blommande köksträdgården

2 problempallkragar

Efter vitlök kommer Rödbetor