Efter vitlök kommer Rödbetor

Efter att ha skördat vitlöken i slänten så är det dags för nästa gröda att ta vid. Jag har misslyckats rätt kapitalt den här sommaren med mina rödbetor så jag gör ett nytt försök ganska så rejält sent på säsongen. Blir det inga betor blir det i alla fall blast.

Jag förberedde pallkragen genom att vända ner löven som varit täckmaterial åt vitlöken och så gödsla med benmjöl, och vatten förstås.

Sedan planterade jag ner förkultiverade rödbetsplantor och täckte mellan raderna med gräsklipp. Och sen mer vatten igen.

Som de flesta andra planteringar tänkte jag försöka återkomma till denna om 3 veckor igen.

Spetsgardinen Lill från IKEA skyddor mot hungriga hjortar.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Drömmen om den blommande köksträdgården

Zinnia och spontanplanterade rödbetor

2 problempallkragar