Dags att fylla igen hålen efter salladsgranarna

Igår drog jag upp alla salladsgranar och eftersom min köksträdgårdsyta är relativt liten har jag inte "råd" att låta den stå och gapa tom. Jag har ju också haft lite småplantor som har dött och som också behövde ersättas.Här blir det mest en radda bilder för att visa vad jag gjorde men mest för mig för att komma ihåg när jag planterade ut vad.

I Junimorotslådan planterade jag nyzeelendskspenat och mangold

I Löklådan fick några salladsplantor ta plats av sorterna Intred och Little gem.



I flera småhål på buskbönssidan av 2,8-lådan planterades flera plantor av buskbönan maxidor och purple queen.

På sockerärtsidan av 2,8-lådan fick några uppdragna sweet horizonplantor plats

I hörnet på Stora kvadraten planterades några Bulls blood-rödbetor med avsikt för blastskörd

I det oförklarliga döhålet i 3,2-lådan placerades 6 plantor av brytbönan Nautica.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Drömmen om den blommande köksträdgården

2 problempallkragar

Efter vitlök kommer Rödbetor