Drömmen om den blommande köksträdgården

Jag längtar efter blommor! Denna fröskörd skvallrar om att jag nästa år vill odla blommor överallt och inte bara på några få utvalda ställen


Inte den vackraste löklådan världen skådat,
kombon lök och sommarslöja var fin i början.
Nu börjar det bli dags för  skörd, mer om det i nästa blogginlägg.
Förutom att jag vill kunna skörda grönsaker till vår matlagning så vill jag ju också att köksträdgården ska vara vacker att titta på. Jag vill att det ska blomma överallt och se frodigt och härligt ut. Så hur har det då gått med den saken i år? Ja se själva på de vackra blombilderna jag bjuder på här i dag. Blå blåklint, ett par gula ringblommor och (alldeles för) lite sommarslöja ihop med löken.

Förutom det har jag lite sommaraster på gång och i kruka har jag också luktärter, petunia, lejongap, snötörel och blomstertobak. Men så värst blommande är det inte.

På försommaren brukar fröfirmor och trädgårdsbutiker ha utförsäljning på sina fröer och det är då man som fröberoende sätter tonen för kommande säsong. Som översta bilden skvallrar om kan man väl säga att jag längtar efter blommor. Det finns naturligtvis en hel del grönsaker också bland inköpta fröpåsar men när jag satt och gick igenom alla härliga fröinköp slog det mig. Hur mycket blommor har jag köpt egentligen? Och nej jag tänker absolut inte räkna antalet fröpåsar men jag tittar gärna på bilden och fnissar lite grann inombords.

Hur mycket det kommer blomma här nästa år får vi se då :D. Målsättningen måste nog i alla fall vara mer än nu.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Zinnia och spontanplanterade rödbetor

2 problempallkragar