2,8-lådan en presentation




En av de sakerna jag är riktigt nöjd med hur det blev i år är min 2,8 m långa låda. Den är ihop satt av 2 120*80-pallkragar och 8 80cm sidor. när man sätter ihop så många lådor så bågnar sidorna lite för det typ är omöjligt att få de att inte vika ut sig när man fyller med jord och grejs. Till ett annat år kanske jag stagar upp de på insidan med nått.
Förutom det att den ser lite knasig ut på sidan så är jag väldigt nöjd med innehållet. Min tanke var att i ena änden ha en squashplanta och i andra en bönbåge. En rad med blommor i mitten och sen buskbönor på ena sidan och sockerärter på andra. Och under tiden de växer till ha lite salladsplantor i utrymmet mellan plantorna.
Ja så var det ju det här med blommorna då. Det skulle ju kunna blomma betydligt mer än lite blåklint och några gula (men väldigt fina) ringblommor. Det finns lite sommaraster på G som jag hoppas kommer börja blomma innan hjortarna äter upp de.

Den här dagen när jad snart och planterade de i luckan som blev. Gödslade även på med lite algomin och hönsgödsel. Ett par risgrenar får agera som växtstöd.



Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Drömmen om den blommande köksträdgården

Zinnia och spontanplanterade rödbetor

2 problempallkragar